APSTIPRINU
_____________________
Laucesas pagasta pārvaldes vadītājs A.Ķestere
2010.gada 1.septembrī
Daugavpils novada spēles čempionāta «Kas?Kur?Kad?” nolikums
I.Vispārīgie noteikumi
-
-
Spēles čempionāta “Kas?Kur?Kad?” (turpmak Čempionāts) dibinātājs ir Laucesas pagasta pārvalde kopā ar biedrību” Esam kopā”. Dibinātājs izveido Organizētāj komiteju, apstiprina balvas, apbalvo uzvarētāju.
-
-
Čempionāts tiek rīkots ar mērķi veidot apstākļus jauniešu garīgās attīstības veicināšanai, jauniešu radoša potenciāla konstatēšanai, spēles tālākai attīstībai un popularizēšanai.
1.3. Tiek risināti sekojošie uzdevumi:
-
Veicināt spēles attīstību Daugavpils novadā, iesaistīt pēc iespējas vairāk komandu tajos pagastos, kur erudīta kustība vēl nav tik populāra;
-
Rosināt jauniešus uz aktīvu līdzdalību sabiedriskajos procesos;
-
Labāko Daugavpils novada erudītu komandu noteikšana.
1.4. Konkursa norises vieta, laiks:
Konkursa laiks ir no 2014.gada septembra līdz 2015.gada maijam.
Konkursa vieta – Daugavpils novada Laucesas pagasta Kultūras nams.
2.Izpildorgāni
2.1. Izpildorgāni ir : Organizētāj komiteja, Rediģēšanas grupas, Žūrija.
2.2. Čempionāta Organizētāj komiteja:
-
izstrādā Čempionāta nolikumu un seko, lai tas būtu izpildīts;
-
apstiprina Rediģēšanas grupas un Žūrijas sastāvu;
-
apstiprina Čempionāta rezultātus un uzvarētājus;
-
risina konfliktsituācijas un pieņem attiecīgo lēmumu;
2.3. Organizētāj komitejas sastāvu noteic Laucesas pagasta pārvalde.
2.4. Rediģēšanas grupa gatavo Čempionātu, kas iekļauj sevī jautājumus, pareizas atbildes, instrukcijas, informācijas avotus, ziņas par jautājumu autoriem, komentāri.
2.5. Žūrija izskata dalībnieku atbildes un pieņem lēmumu.
3. Čempionāta dalībnieki
3.1. Spēlēt drīkst jebkurš Latvijas Republikas iedzīvotājs.
3.2. Uz pirmo čempionāta spēli komanda gatavo savu (līdz 2 min. garu) vizītkarti – iepazīstināšanu ar sevi.
3.3. Pieteikumu par vēlmi spēlēt un dalībnieku sarakstu iesniegt Daugavpils novada pašvaldības Čempionāta Organizētāj komitejai līdz 2014. gada 01.septembrim.
3.4. Komandā ir no 4 līdz 8 spēlētāju, no kuriem komanda pastāvīgi ievel komandas vadītāju.
3.5. Komandas vadītājs ir vienīgais, kam ir tiesības aizstāvēt komandas tiesības un vest miera sarunas.
3.6. Vienlaikus pie spēles galda var atrasties ne vairāk nekā 6 spēlētāji.
4. Čempionāta noteikumi
4.1. Čempionāts sastāv no 9 spēlēm vienu reizi mēnesī, katrā spēlē ir 3 tūres, katra tūrē ir 12 jautājumi, kopā par spēli 36 jautājumi.
4.2. Komandas vieta Čempionātā tiek noteikta pēc kopējā punktu skaita katrā spēlē:
1 vieta – 11 punkti; 2 vieta – 10 punkti; 3 vieta – 9 punkti; 4 vieta – 8 punkti; 5 vieta – 7 punkti; 6 vieta – 6 punkti; 7 vieta – 5 punkti; 8 vieta – 4 punkti; 9 vieta – 3 punkti; 10 vieta – 2 punkti; neierašanās – 0 punkti;
4.3. Uzvarētājs ir komanda, kura visas spēles garumā iegūs visvairāk punktu. Ja diviem vai vairākiem pretendentiem ir vienāds punktu skaits, tad visiem pretendentiem uzdod papildus jautājumus, kamēr viens no pretendentiem nepieļaus kļūdu.
4.4. Komandas vieta spēles tūrēs tiek noteikta kā punktu summa par katru pareizu atbildi. Katrai atbildei ir savs reitings . Katra jautājuma reitings tiek noteikts pēc shēmas: i-jautājuma reitings Ri tiek noteikts pēc formulas:
Ri-(N+1) – Ni
Kur N – ir kopējais komandu skaits, Ni – komandu skaits, kas pareizi atbildēja uz jautājumu.
5. Čempionāta spēļu rīkošana
5.1. Visas komandas spēlē vienlaikus viena telpā;
5.2. Komandu uzdevums – savlaicīgi atbildēt uz jautājumu vienas minūtes laikā;
5.3. Jautājumi tiek uzdoti atbilstoši krievu literārās valodas normai, atbildes tiek dotas rakstiski. Uz kartītes ar atbildi jābūt norādīts arī komandas nosaukums.
5.4.Atbildes tiek dotas krievu valodā, ja jautājumā netiek piedāvāts cits atbildes variants.
5.5. Pirms sākt spēli, spēles vadītājs:
-
pārbauda mikrofonu un akustisku sistēmu;
-
stādās priekša un iepazīstina visus ar Žūriju;
-
iepazīstina spēlētājus ar laika atskaites sistēmu;
-
atgādina spēles nosaukumu, kārtas numuru, jautājumu skaitu spēles tūrēs;
-
paziņo Žūrijas lēmumu sakarā ar pārkāpumiem iepriekšējā spēlē;
-
pārbauda komandu gatavību spēlei;
5.6. Čempionāta spēles vadītājs paziņo jautājuma numuru, pats uzdod jautājumu. Ja jautājumā ir rakstu elementi, vadītājs pats atveido šos elementus, sekojot norādījumiem tekstā. Lasot jautājumu, vadītājam nedrīkst speciāli izcelt pēdiņas un citas pieturzīmes, kā arī izcelt pārējus burtus, ja to nav noteicis jautājumu sastādītājs. Līdz signāla sakumam vadītājs var atkārtot jautājumu, ja uzskata to par nepieciešamu. Pēc signāla, atkārtojums – gan pilnīgs, gan daļējs – aizliegts.
5.7. Jautājuma lasīšanas laikā un rakstu elementu atveidošanas laikā, komandām jāuzvedas klusu. Pēc jautājuma uzdošanas, spēles vadītājs pasaka vārdu: „Laiks”, pēc tam sākas laika atskaite, kas ir 60 sekundes. Apspriedes minūtes laikā spēlētājiem ir aizliegts traucēt pārējas komandas, pamest savas vietas, izmantot papildliteratūru ,kā arī datortehniku, apspriest jautājumu ar citu komandu dalībniekiem. Pirms 10 sekundēm līdz laika beigām tiek dots signāls, ka ir palicis 10 sekundes. Vadītājs atskaita 10 sekundes un dod signālu: „Lūdzu nododiet atbildes”. Ja komandai nav atbildes, tad tā nodod kartīti ar svītru. Spēles vadītājs savāc kartītes ar atbildēm un nodod tās Žūrijai. Pēc tam spēles vadītājs lasa pareizas atbildes.
5.8. Saņemot kartītes ar atbildēm, Žūrija fiksē rezultātus tabulā.
5.9. Atbilžu ieskaite:
Komandas atbilde skaitās pareiza, ja tas sakrīt kaut ar vienu no punktiem:
-
sakrīt ar autora atbildi;
-
apmierina ieskaišu kritērijus, kas ir jautājumu sastādītāju uzstādītie;
-
atšķiras no autora atbildes tikai ar gramatiskām kļūdām, turklāt šīs kļūdas nemaina atbildes nozīmi;
-
pilnīgi nesakrīt ar autora atbildi, bet ir izteikta ar citiem vārdiem. Sakritības pakāpe tiek noteikta pamatojoties uz Žūrijas veselu saprātu.
5.9. Komandas atbilde skaitās nepareiza, ja tiek īstenota vismaz viena no sekojošiem apstākļiem:
-
komandas atbilde satur vairāk nekā vienu atbildi uz jautājumu, turklāt viena atbilde ir nepareiza;
-
komandas atbilde satur tādu papildus informāciju, kas izkropļo atbildes jēgu, kas satur rupjas kļūdas vai pretrunīgu informāciju.
-
komandas atbilde atšķiras no autora atbildes ar gramatiskām kļūdām, kas maina atbildes nozīmi;
-
komandas atbilde nav precīza;
-
komandas atbilde neatbilst jautājuma formai (nav gramatiska forma);
5.10. Teksts, kas ir rakstīts iekavās, ir komentārs, kuram atbildei nav tiešas attieksmes, un tas nav pamats atbildes ieskaitei vai neieskaitei. Izņēmums ir gadījums, kad iekavas ir autora atbildes neatņemamā sastāvdaļa.
5.11. Jautājumu sastādītājam rekomendēts precīzi norādīt ieskaišu kritērijus un, pēc iespējas, norādīt vēlamu atbildes precizitāti.
5.12. Visiem spēlētājiem aizliegts bez Žūrijas īpašas atļaujas:
-
iepazīties ar citu komandu atbilžu kartītēm;
-
pieskarties savas komandas kartītei ar atbildi pēc tam, kad šī kartīte tika nodota Žūrijai;
-
pieskarties rezultātu tabulai, ja šī tabula tiek aizpildīta rakstiski bez datora palīdzības;
-
strādāt ar datoru, kurš ir izmantojams rezultātu skaitīšanai.
5.13. Žūrijai ir aizliegts prasīt no komandām precizēt savu atbildi.
5.14. Vadītājam un Žūrijai kategoriski aizliegts palīdzēt komandām.
6. Spēles etiķete
6.1. Visiem spēles dalībniekiem- spēlētājiem, Vadītājam, Žūrijai - jāievēro vispārpieņemtās ētikas normas, kas iekļauj sevī ne tikai šo noteikumu sekošana, bet arī radīt draudzīgu, savstarpēju cieņu pilnu un radošu atmosfēru.
6.2. Pēc spēles beigām komandai jāatstāj sava vieta tīrībā un kārtībā.
6.3. Visiem spēles dalībniekiem ir pienākums:
nelietot lāmu vārdus rakstiski vai mutiski attiecībā pret spēles dalībniekiem;
bez pierādījumiem neapvainot citus spēles dalībniekus spēles gaitā;
nedrīkst provocēt citus spēles dalībniekus pārkāpt spēles noteikumus.
Kluba „Kas? Kur? Kad?” priekšsēdētājs Pjotrs Vasiļjevs.
Kluba sekretārs Leons Pilats.
|